söndag 11 januari 2009

Vi har gått med i klubben!

Japp, så blev det. Jag och älsklingen är nu med i IKEA-family klubben. Vi skaffade oss helt enkelt ett sånt där kreditkort och köpte allt vi ville ha på en gång. JOY! Jag är så glad...och spänd. Jag vill inte ens gå till skolan imorgon för jag vill bara vara hemma och montera och sortera och fixa och dona. Men jag måste dit...jag har tenta på fredag och jag har inte ens tittat på papprena.


Det här är dom stora sakerna vi köpte, en hurts som jag ska ha under mitt skrivbord med alla tusen pennor och pärlor och pyssel jag samlar på mig.

Ett helt badrumsset där vi egentligen bara behöver/kan använda tre grejer av fem (de tre nedersta) men det var så billigt så det var värt det (är den nån som vill köpa ett badrumsskåp eller en spegel för en hundring eller så så är det bara att säga till.) Vi kommer ha så mycket bra förvaring i badrummet nu. Jag har till och med köpt specialgjorda fack till skåpen till läppstift, mascara, bomullspads osv. Haha, jag är inte så girlie av mig egentligen men jag har fan så mycket smink att det hade räckt till ett helt kompani.

Längst ner till höger är vårt nya sängbord. Shit vad jag har saknat lådor innan. Nu har jag massor.

Nu ska vi köpa nytt ljudsystem hem också så att vi kan slänga ut våra jättehögtalare och få in en ny TV-bänk. Behöver även en byrå till sovrummet och på IKEA finns det ingen som passar. Dom har massa olika men alla ser likadana ut, underligt sätt att tänka på designavdelningen!?
Så vi traskar nog iväg till en loppis, kanske man kan hitta nån skruttis och måla om.

Förutom möblerna har vi köpt massa förvaringslådor i olika storlekar...med lock. Pälsängerfria alltså. Jag är fan helt exalterad. Allt ska äntligen få sin egen plats i mitt hem. Och jag ska inte samla på mig så mycket grejer, jag ska ge bort och slänga och det ska bli så skönt. Det blev så ändå att jag tackar dom satans små krypen. Jag hatar dom och dom är världens äckligaste men jag tackar för att dom fick våra ändor ur vagnen så vi kunde ta tag i det som vi tänkt på så länge.

4 kommentarer:

Josefine sa...

Det är verkligen helt underbart när man får tummen ur och får sånt gjort! Vi är mitt uppe i en renovering som aldrig verkar bli färdig. Längtar tills jag har alla saker på rätt plats. Malm-serien är jättefin!

egarcia sa...

Det är nog därför det är så svårt att komma igång för man vet hur jobbigt och utdraget det brukar bli!

Ja jättefin! jag ville ha byrån också men den ena är för stor och den andra är för liten =/

Wolfe sa...

Hahah vilken helomvändning! Alldeles nyss var dom inte så farliga! =D Jag trodde jag hade blivit av med mina med, men jag hittade en skalbagge på golvet idag. Vill du ha den?

egarcia sa...

Inte så farliga? Nä farliga är dom fortfarande inte men dom är äckliga som fan och ju fler man hittar när man håller på och rensar ut desto mer äcklad blir man. Nu har jag inte sett nån sen i fredags som tur är. Du kan få behålla din bagge, köp radar vetja ;)