tisdag 6 januari 2009

Kanske är detta anledningen till att jag inte kunde sova inatt!?

Fick detta sms precis innan jag skulle lägga mig igår. Det är egentligen på norska men jag skriver det på svenska för att, ja jag är svensk och vet inte hur man får fram norska ö:n och sånt på tangentbordet.

"Detta starka rop kommer från Mads Gilbert, norsk läkare som hjälper till vid ett sjukhus i Gaza. De bombade centrala grönsaksmarknaden i staden för 2 timmar sen. 80 skadade, 20 döda. Alla kom hit till Shifa. Vi vadar i död. Blod och amputeringar. Massa barn. Gravida kvinnor. Jag har aldrig upplevt nåt så fruktansvärt. Nu hör vi stridsvagnarna. Sprid detta vidare, skicka vidare, ropa det vidare. Alt. GÖR NÅGOT! GÖR MER! Vi lever i historieböckerna nu, alla! Mads G."

Jag läste det igen på vägen till jobbet och började nästan gråta på spårvagnen. Jag vet inte själv vad jag ska göra men jag skickade det vidare och skriver det här och hoppas med all kraft jag har att någon med nån form av makt gör något.

Inga kommentarer: