söndag 18 januari 2009

Demonstration

Igår var vi och demonstrerade mot kriget i Gaza. Skönt att det var så mycket folk, nästan 5000, som var där trots att det var så sjukt kallt. Vi klarade inte många minuter när vi väl hade kommit fram till Gustav Adolfs torg och folk började tala. Det jag blev mest tagen av var en man (antagligen palestinier) som stod på trottoaren utanför NK och blev så glad över demonstrationen och stödet den visade att han höll ut armarna som att han ville omfamna oss allihop och slängde otaliga slängpussar till tåget medan det passerade.

Jag skulle skriva något annat också men jag glömde helt bort det. Vilket meningslöst inlägg. Jag har inte varit riktigt mig själv sen i fredags känner jag. Skulle vilja krypa ner under en filt och sova i en vecka eller två.

Inga kommentarer: