fredag 9 januari 2009

Fortfarande vaken!

Klockan är halv 8 på morgonen och jag har lyckats halvslumra en timme som mest. Jag tycker det är obehagligt att ligga i sängen. Tycker fortfarande det kryper överallt på kroppen så jag kan inte slappna av. Dom små jävlarna har besudlat min säng och mitt hem. Hungrig är jag också för jag glömde bort att äta igår för att jag var helt manisk. Ja just ja, för att ytterligare bättra på mitt humör så lyckades jag för första gången i mitt liv missfärga en tvätt. Det hade jag förträngt. Alla underkläderna och handdukar som var i den maskinen är nu i babyblå batik. Snyggt!

Nä...ska lägga mig i soffan istället och se om det känns bättre.
Måste ju somna så att jag får lite vila innan min nästa tvätttid och så ska jag ju till IKEA också.

Bra där. Stressa sig själv till att somna...det brukar ju funka skitbra....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Okej, jag förstod inte att kommentaren var riktad till mig. Trodde den var till Emma.

Alltså jag bryr mig helt enkelt inte så mycket om djuren. Jag bryr mig lite och gör alltså lite för dem. Jag kunde säkert göra mer. Men å andra sidan gör jag nog mer för min medmänniska än många andra.
Jag har aldrig varit en stor djurvän och ser hellre att ett djur plågas än en människa. Alltså gör det mig inte så mycket att jag bär päls. Det gör jag utan dåligt samvete.

Kanske låter hemskt och brutalt men min medmänniska står mig närmre.

egarcia sa...

Jag förstår fortfarande inte kopplingen mellan att bry sig om djur kontra människor. Det ena utesluter inte det andra och jag tycker inte att (som du säger)göra mer för för sin medmänniska än många andra på något sätt rättfärdigar något. För övrigt är jag ganska förbluffad över att man kan tänka som du gör. Att du inte bryr dig om att djur plågas för din skull bara för att du tycker det är snyggt med päls. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga...

Josefine sa...

Oh shit. Läste inlägget innan det här. Det kryper i hela kroppen på mig. Hoppas ni får bort det snart snart!

Ang. pälsfrågan så tycker jag att det förs fram argument för som är totalt ologiska. Jag förstår inte heller varför man ska välja mellan människa och djur. Det gör inte jag. Det är ju inget jobbigt direkt. Jag kan på ett sätt fatta att man hellre har på sig en päls från ett djur än en rock av människorhud - men jag tror kanske inte att det var så ovanstående talare menade. För det finns ju inga människor som skonas från plågande av att man köper en päls.

egarcia sa...

Ja jag hoppas också att dom försvinner fort så jag kan sova igen. Jag är igång igen här och fejar på bara ca 2 timmar dålig sömn och en stor kopp kaffe.

Nej jag ser inte heller logiken i pro-pälsresonemanget. Det finns nog ingen, bara massa ord som alla leder till att Little Peaché helt enkelt inte bryr sig. Det enda jag kan ge henne respekt för är att hon i alla fall nästan står för det klart och tydligt och inte kör med massa bortförklaringar. Det kan hon få men inget mer. Jo mina pälsängrar förresten.

egarcia sa...

okej det var kanske lite lågt(fast ändå lite passande under rådande situation, hihi) men jag har sömnbrist och är upprörd över att det första som hände när jag vaknade var att bli påmind om att det finns människor med såna åsikter.