söndag 11 januari 2009

Städning pågår fortfarande.

Förutom ett litet break igår med cider och kareoke på haket och sen jobbat idag i 4 timmar så har städningen pågått sen sist jag skrev. Nu är det bara hallen och köket kvar. Imorgon bär det av till IKEA för att köpa plastlådor och kanske att vi till och med tar ett sånt där IKEA-lån och köper allt det sista vi behöver på en gång som sängbord och byrå...åh jag hoppas. Det är inte jag som bestämmer för jag kan inte ta några lån så det gäller att försöka charma älsklingen. Jag ska ju så klart vara med och betala av det men jag kan inte stå på lånet, jag är inte godkänd. *fnys*

När jag kom ut från jobbet stod det folk och demonstrerade mot Israel vid brunnsparken. Jag hade velat gå med i demonstrationen men jag slutade ju alldeles för sent. Stod i alla fall en stund och lyssnade och det sas mycket bra grejer. Jag blev speciellt tagen av en palestinier som talade, han uttryckte så mycket ilska (så klart) men också så mycket styrka och stolthet.

Konstigt att det alltid är vänsterfolk som bryr sig när folk far illa. Har man nånsin sett Moderaterna vara ute och demonstrera mot nåt krig?

Demonstrationen kommer att gå vid 14-tiden från Götaplatsen till Gustav Adolfs torg varje lördag tills regeringen reagerar och gör någonting för att visa att vi inte accepterar det dom håller på med, eller tills Israel slutar. Jag ska i alla fall vara där nästa lördag. Ni med!? Ja!?

Inga kommentarer: