lördag 3 januari 2009

Patetiskt!

Jag har eftersom jag är sjuk plöjt igenom ett gäng skvaller/modetidningar. Jag blir helt paff över folks insändare.

T.ex:

Hej Elin(Kling såklart)
Min jeansjacka packade jag aldrig ner inför hösten och nu har den hängt och tagit plats i min garderob. Funderar på att sälja den. Eller tror du att den kommer att vara aktuell även i vår?

Exempel 2

Hej Cecilia!
Jag undrar om jag kan ha gul hjälm till snowboarden? Har i övrigt helt svara kläder, lite röd-svarta boots.

Alltså stackars människor! Är dom på riktigt? Jag har haft mina jeansjackor i garderoben i åratal och dom "funkar" hela tiden, varje år när vädret tillåter. Att inte kunna bestämma själv om man kan ha sin jeansjacka på sig eller om man kan ha en gul hjälm till sina svarta snowboardkläder gör att jag återigen funderar över det här med allmän rösträtt! Och så fruktansvärt jobbigt det måste vara att behöva skriva in till en tidning varje gång man ska ta ett sånt livsavgörande beslut! Tänk om dom inte svarar, väljer någon annans brev, vad gör man då? Sitter man där då, med sin gula hjälm i knät och undrar?

8 kommentarer:

Josefine sa...

hahaha... jag skulle nästan vilja ha en sån frågespalt och då skulle jag bara ge idiotsvar av typen: nej du kan för helvete inte ha gul hjälm till svarta kläder - vill du se ut som en geting idiot? stackars små i alla fall. jobbigt att sätta sig ner och skriva till "modevetare" varje gång man ska ut bland folk. så förbannat sorgligt.

egarcia sa...

ja, shit va roliga folk skulle se ut om jag hade en sån spalt, muahha!

Wolfe sa...

+1

egarcia sa...

+1??

Anonym sa...

Ja håller med dig, Min jeans jacka hänger alltid framme även om den inte passar mig. Och Gul hjälm är alltid på.

Anonym sa...

Ha ha ha! Just de här funderingarna på om allmän rösträtt verkligen är en bra idé återkommer obehagligt ofta.

Jag förstår att folk är intresserade av mode, det kan väl vara kul, men som "modeexpert" skulle jag bli gravt förolämpad om ingen trodde att jag med min profession skulle kunna svara på lite mer avancerade frågor än så. Finns det ingen analys någonstans? Är det verkligen bara "skärpet i midjan, hot or not-nivå" på allt?

/T

Anonym sa...

Själv går jag och är ständigt förtvivlad över min inkompetens när det gäller att veta huruvida mina gråa jeans passar ihop med en grön mössa, ifall man kan äta blåbär tillsammans med flingorna eller om jag bör släppa lös hunden ute eftersom kopplet inte matchar halsbandet.
Ack ve, ack ve.

egarcia sa...

Ja livet är verkligen fyllt av svåra val ;)