onsdag 21 januari 2009

Painville, population me...

Fy fan vad ont det gjorde att tatuera sig idag, det var helt klart den värsta gången hittills. Höll på från halv elva till nånstans vid 17-tiden. På slutet var jag tvungen att göra något för att distrahera mig själv från smärtan så jag beställde hem ett spel till min mobil men det behagade inte komma förrän jag gick ifrån studion. Tack för det! Till slut var jag istället tvungen att förvirra hjärnan genom att göra illa mig någon annanstans för att lätta på smärtan från nålarna. Ja ja det kanske låter konstigt men det funkar faktiskt för istället för en skarp skärande smärta så gör det mer diffust ont lite överallt, det kanske inte låter bättre men det är det. Jag började med att nypa mig själv på låret vilket resulterat i att jag nu ser ut som jag har blivit attackerad av en myggsvärm där. Efter det kom jag på det bästa knepet, jag bet mig helt enkelt i den andra armen. Jag tror inte jag kände hur hårt jag bet för jag har fortfarande bitmärket kvar. Okej nu tycker ni att jag är helt störd men jag bjuder på det. Just ikväll känner jag att jag aldrig vill tatuera mig igen men det brukar gå över rätt fort. Det är ju så med smärta, varför skulle man annars föda barn mer än en gång!?

Anyways, min tatuerare sa att han inte skulle våga läsa bloggen ikväll men om han nu samlar mod och kikar in så vill jag bara säga tack, du är grymmast och bäst och snällast! Även om jag tror att du tryckte lite extra hårt ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Var tatuerar du dig?

Josefine sa...

kommer man att få se bild? jag blir väldigt nyfiken.

egarcia sa...

Helena :Jag tatuerar mig hos Maximilian på Ink Station vid Mariaplan. Mycket duktig!

Miss Muffin: Jajemen, både före- och efterbild (eftersom det är en cover-up) så fort min arm inte är svullen som en fotboll ;)

Anonym sa...

Skulle du rekommendera mig att gå dit? Det är SÅ SVÅRT att välja tatuerare! Har tid på City Tattoo i april men jag vet inte om jag är helt nöjd med det... Vill ha nån som är riktigt duktig, både tekniskt och konstnärligt.

egarcia sa...

Ja jag skulle absolut rekommendera dig att gå till Max. Han är jätteduktig, otroligt noggrann och har jobbat som tatuerare i 20 år. Vad är det du ska göra?

Anonym sa...

Jag kollade på Ink Stations hemsida, och det ser väldigt lovande ut! Jag vet inte exakt hur min tatuering kommer se ut ännu, för min kompis som är konstnär håller på designa den nu. Men den ska sitta på sidan, under armen ner till höften. Rätt stor alltså :)

egarcia sa...

Schysst!, det är ett snyggt ställe att ha en tatuering =)Du får väl gå in och prata med honom helt enkelt och känna hur det känns. Tycker det är mycket en känsla man får bara när det känns rätt.