onsdag 7 januari 2009

CSN

Projektet lämna in studieförsäkran började redan i måndags då jag tänkte skriva ut den, åka till skolan och få den påskriven och sen åka till CSN och lämna in den. Ett härligt stenålderssätt som förstör en halv dag redan där. Så blev det dock inte för det fanns ingen studieförsäkran att skriva ut på mina sidor och CSN har stängt både måndag och tisdag. Så jag väntar tills idag. Går upp tidigt på min lediga dag, kollar mina sidor på CSN, ingen studieförsäkran fortfarande, ringer till CSN. Det är 90 samtal för dig....kommer till slut fram till en kille som säger att pappret blivit skickat med post till mig i måndags trots att jag är E-kund. (vilket verkar konstigt eftersom dom hade stängt i måndags) Jag ber honom maila den till mig så att jag kan skriva ut den hemma och åka till skolan direkt istället för att behöva åka åt andra hållet till CSN-kontoret först för att sen åka till skolan och sen tillbaks till CSN. Det vet han inte hur man gör, han har aldrig gjort det innan (!!?) men lovar att försöka. När det bara är 40 minuter kvar till CSN-kontoret stänger har jag fortfarande inte fått något mail så jag ger upp och rusar ut för att hinna till kontoret. Men gissa vad jag upptäcker när jag kommer fram! Dom har inte öppet på onsdagar, nånsin. Så jag åker hem igen och ringer....du har 139 samtal före dig....kommer fram till en annan kille som säger att pappret inte alls har blivit skickat med post i måndags utan till mina sidor men att dom haft problem så att det inte kommit fram. Han vet inte heller hur man mailar (!!?) så han kopplar vidare mig till en tjej som berättar att studieförsäkran kommer att ligga på mina sidor imorgon för att allt som blev skickat i måndags har fastnat nånstans på vägen. Hon lyckas i alla fall maila mig den istället så nu ska jag till skolan, få den påskriven, åka tillbaks till CSN-kontoret och slänga den i deras brevlåda utanför så slipper i alla fall morgondagen bli förstörd av detta också. Ja det var min dag hittills.

Nu undrar jag.

Varför kunde inte idiot nummer ett upplysa mig om att dom hade problem med datasystemet så hade jag skitit i att åka ner till kontoret idag.

Varför skickar dom inte det där jävla pappret lite tidigare än samma vecka som är den första veckan man får lova att lämna in det?

Varför har dom stängt tre dagar av fem just den veckan ALLA studenter ska lämna in sin studieförsäkran?

Varför måste man lämna studieförsäkran över huvud taget? Jag vet väl långt innan denna veckan om jag ska fortsätta min kurs eller inte och bestämmer jag mig i sista sekunden för att hoppa av skolan kan jag väl meddela det istället för att meddela att jag faktiskt SKA gå sista terminen på min 2-åriga utbildning! Det har ju faktiskt bara varit jullov!

Tack CSN för att ni tog en av de få lediga dagar jag hade på mitt jullov och gjorde den till skit.

3 kommentarer:

Josefine sa...

herre gud vilka amatörer de är. jag tror inte att jag känner någon som är nöjd med att ha med dem att göra överhuvudtaget. de fuckar upp precis allt de kan fucka upp. finns det en chans till att ställa till problem för någon så gör de det. slår vad om att de sitter på kontoren och bara skrattar åt alla de lurar varje dag.

egarcia sa...

Ja csn och a-kassan måste vara de två värsta myndigheterna vi har. Jag har hört om en tjej som inte vågar erkänna för folk att hon jobbar på csn och jag förstår henne.

Josefine sa...

oj shit. ja man lär ju få ta en del skit om man avslöjar det. oavsett hur duktig man är. kul att klä skott för allt csn ställer till med.. tack för facebook-tipset! jättebra.