torsdag 20 november 2008

Uppe igen...

Häller i mig kaffe och sitter med Tele 2 kundservice i telefon för sisådär tionde gången på två dagar och jag tror att dom måste vara den mest inkompetenta bunt idioter jag någonsin varit utsatt för. Vad har dom för anställningskrav på det där stället?? Att man kan andas och svara i telefonen samtidigt!? Jag vill kunna maila med min mobiltelefon och har provat med min Hotmail utan framgång, startade sen en Gmail men det funkade inte heller. Ringer då Tele 2 (min mobiloperatör) och frågar vad fan det är som är fel och efter att ringt ca 5 gånger och blivit runtskickat till olika personer så får jag en tele 2 mailadress, nu ska det funka säger dom, jo men visst att det gör. Har nu medan jag skriver detta inlägg pratat med ytterligare en idiot som inte vet vad hon pysslar med. Efter att hon försvunnit för att fråga någon annan om hjälp flera gånger och jag har försökt olika saker och fått felmeddelanden i telefonen hela tiden frågar jag om hon kan vara med när jag skriver in inställningarna så att det helt säkert blir rätt eftersom instruktionerna på deras hemsida inte stämmer riktigt med vad saker i min mobilmeny heter. Men nä (!??) det kan hon inte, jag får ringa upp igen om det är nåt jag undrar över.

- Men jag har ju ringt er kundtjänst säkert tio gånger senaste dygnet, du kan ju inte mena att jag ska ringa och sitta i kö för varje fråga jag har om inställningarna. Det är ju inte som att jag inte har försökt själv men nu är det ju uppnbarligen något som inte är som det ska.

- Ja men jag kan inte sitta och gå igenom inställningarna med dig.

- Men det måste du väl kunna, det tar ju bara nån minut?

- Nä men jag kan inte det, jag har inte tid med det!

- Men du måste skämta, har du inte TID att hjälpa mig? Det är ju bara ett par snabba frågor.

- Ja men jag har redan svarat på massa frågor och nu har inte jag tid.

- Men....

- Jag har inte tid med det här, du får ringa upp igen.

Alltså...vid det här laget så vet jag inte vart jag ska ta vägen, om hon hade varit här hade jag fan kört ner telefonen i halsen på henne. INTE TID!?? Vadi helvete är dom där för? Hon jobbar ju på KUNDSERVICE! Det kanske bara är jag men jag trodde det betydde att man gav sina kunder SERVICE, därav namnet. Men tydligen inte, dom har så mycket annat att göra så dom har inte tid med kunderna. Det slutar med att hon säger att det antagligen är min telefon det är fel på, ja det är ju behändigt att skylla på det för då kan ju inte dom göra något åt saken, skicka vidare problemen. Det är nog anställningskravet förresten, andas, svara i telefon och skicka vidare problemen, och helst vara en idiot vars mamma tittade på en när man kom ut och undrade om det fanns reklamationsrätt.

Inga kommentarer: