söndag 23 november 2008

Jobbhelg

Konversation med en kund på jobbet idag.

Kund: Jag ville bara säga att om ni undrar varför ni inte säljer den här tröjan så är det för att det inte går att få den över huvudet! Den är alldeles för tight.

Jag: Jaha, ojdå, men har du provat en annan för det kan vara just den som är felsydd!? (jag vet nämligen att vi haft toppen i flera veckor och sålt dom utan problem)

Kund: Nä men den är för trång alltså, det går inte att få den över huvudet.

Jag: Jo jag förstår men har du provat en annan?

Kund: Nä men det är liksom tyget här som är för stumt och det går inte att få den över huvudet.

Jag: Jo men det kan vara så att just denna är felsydd!? Det kanske finns en annan som är större!

Kund: Nä men den är för trång här och visst jag kan ju prova en större storlek men då är den ju större överallt.

Jag: Nä men jag menar att du kan prova en i samma storlek för att se om det kanske är så att just denna är felsydd!

Kund: Ja fast den här är ju för liten.

Jag: Jo men som sagt, det kan ju vara ett måndagsexemplar, att just denna är sydd fel så att den har blivit för liten men att dom andra i samma storlek är rätt sydda och inte så trånga så om du gärna vill ha toppen råder jag dig att prova en annan för säkerhets skull.

Kund: Nä men alltså den går inte att få över huvudet....

O.s.v. o.s.v.....ja ni fattar....

Alltså ville hon inte förstå eller förstod hon verkligen inte??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Vad ska man säga? Kunder!

egarcia sa...

Ja precis...och man får ju inte säga nåt, det är det som är det värsta...

Anonym sa...

Jag har utvecklat det till en konst att vara sarkastisk och ironisk i såna situationer utan att kunden märker det :) Spärra upp ögonen och le hela tiden och lägga huvudet på sne, och prata låångsamt och övertrevligt. Nåt roligt ska man väl få ha även på jobbet? Hehe

egarcia sa...

Ja jag brukar också köra på den övertrevliga stilen, fast mest när folk är otrevliga mot mig, för då kommer dom liksom av sig, tystnar och i bästa fall skäms lite om man är suuuperäckligt trevlig tillbaks. =)