onsdag 19 november 2008

Jag och människor...del 2

Står i kö i kiosken för att köpa en dricka när jag ser att den jag håller i läcker. Så jag går en meter åt vänster för att byta den och när jag kommer tillbaks står killen som stod bakom mig på min plats i kön, jag orkade inte säga till innan att jag bara skulle byta dricka för jag hade musik i öronen och trodde att han skulle fatta men nej han har inte fattat och han flyttar sig inte.

- Ursäkta men jag skulle bara byta min dricka, det såg du väl?
- Du lämnade din plats, nu står jag här!
- Ja men du såg väl att jag bara var borta en sekund och bytte dricka?
- Ja men nu står jag här!

Säger han och flyttar sig ännu lite närmre personen före honom som att han är rädd att jag ska komma i mellan.

- Jo jag ser att du står här nu men tycker du inte att du är ganska löjlig nu? Ungefär som ett barn i trotsåldern?

Då kom han fram till kassan och så stod han inte ens i rätt kö så han fick gå till slut ändå.
Nu bryr jag mig egentligen inte så mycket om att jag hamnade längre bak i kön för den här gången var det inte så lång kö, men det är en principsak! Speciellt när dom enda svar man får låter som om man pratar med en autistisk femåring i trotsåldern. Nu står jag här, nu står jag här....du lämnade din plats, nu står jag här....´cause I'm an excellent driver.... an excellent driver...

Inga kommentarer: