måndag 3 november 2008

Jävla skitdag!

Vi har butiksekonomi i skolan. Om det är nånting jag inte kan så är det att räkna matte. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att jag har inlärningssvårigheter, eller rent utav dyskalkylexi! Idag skulle vi räkna procent. Lätt säger ni, grekiska säger jag. Ni vet när man läser samma rad i en bok om och om igen utan att fatta vad man läser för att man är okoncentrerad!? Precis så är det när jag ska läsa ett matematikexempel, bara att skillnaden är att jag koncentrerar mig allt jag kan men fattar inte oavsett hur många gånger jag läser samma rad. Eftersom matematik är så förbannat förknippad med intelligens så är reaktionen som följer att man känner sig askorkad! Så det har jag alltså känt mig från kl 9 till halv 4 idag. Efter att jag lämnade klassrummet, sist av alla såklart, så åkte jag till tandläkaren för att kolla upp hur mycket det kommer kosta att dra ut min dåliga tand jag har dragits med alldeles för länge och ersätta den med en protes. Vi kan säga såhär...att så mycket kan jag räkna så att jag inser att alla problem jag har haft med mina tänder på sistone har och kommer att kosta lika mycket som mer än två thailandsresor. Denna dag har alltså resulterat i två insikter:
1.Jag kan VERKLIGEN inte räkna ens de enklaste uträkningar.
2.Jag har gått miste om minst två månaders semester.
Följden av dessa insikter blev en hel bytta Häagen-dazsglass och nästan en hel flaska vin.

Inga kommentarer: