tisdag 4 november 2008

Låt den rätte komma in

Idag var en bättre dag, inte i skolan för där var det ungefär som igår fast idag orkade jag inte bry mig. Men efter skolan gick jag och min vän H in till stan och jag lyckades köpa en stor varm vinterjacka för första gången på säkert 6 år. Jag brukar nämligen ägna vinterhalvåret åt att hitta den perfekta vinterjackan vilket alltid resulterar i att jag fryser hela vintern eftersom jag aldrig hittar nån och sen är det plötsligt vår igen och så går det runt så varje år. Men nu är det i alla fall slut med det och det ska bli skönt att slippa frysa. Sen mötte vi upp med min kärlek och H:s kille och gick på bio och såg Låt den rätte komma in. Jag har ju läst boken och då brukar jag ha svårt för filmen efteråt men fyfan va bra den var. Det är nog den bästa svenska filmen jag har sett. Den och Tillsammans. Jag är inte förtjust i svenska filmer annars, tycker dom oftast är väldigt stela och tafatta och alla låter som att dom står på dramaten när dom pratar. Men den här var riktigt bra. En stark 4 av 5 till och med. För det jag gillar (när dom väl får till det) är den där dystra svenska karga realismen. Dessutom så höll alla i salongen käften vilket såklart bidrog till en mycket bra bioupplevelse vilket är ovanligt nu för tiden.

Inga kommentarer: