fredag 12 december 2008

SJ

Sådär ja, på väg till stockholm och hann inte ens komma till alingsås förrän tåget var försenat. Bra jobbat! För övrigt hade jag en ny episod gällande kollektivtrafiken idag. Denna gång var det en resenär, en man som fick för sig att jag trängde mig när vi skulle av vagnen fast att det i själva verket var så fullt av folk och så trångt att man inte hade nåt val än att tryckas mot alla runt omkring sig vare sig man ville eller inte. Han tryckte på mig med även om han själv tydligen inte uppfattade det. Varför skulle man förresten tränga sig för att komma AV en vagn? Det är ju inte som att man inte hinner av, om man inte är helt inkompetent! Mannen tyckte i alla fall att den rätta responsen på denna händelse var att knuffa mig ner för trappan ut på trottoaren. När jag frågade vad fan han höll på med så sa han "jag trängs tillbaka bara". Väldigt moget. Nämnde jag att han var ca 50 år gammal!? Ja, det är verkligen trevligt att åka kollektivt. Verkligen!

Inga kommentarer: