lördag 6 december 2008

Reklamkrig!

Jag har tidigare blockerat all sexskit som finns på många sidor (som jag skrev igår) men inte orkat sitta och manuellt blocka annan reklam som inte försvinner automatiskt. Stör mig alltid på att det blinkar och håller på när man t.ex sitter och läser nån blogg. Eller dom där annonserna när det är ett kvinna i närbild som sitter och smörjer in nåt i ansiktet, och när jag säger närbild menar jag verkligen närbild. Hennes ansikte tar ju upp en fjärdedel av skärmen! Jag känner mig iaktagen, förvinn människa, sluta inkräkta i mitt vardagsrum. Nu tröttnade jag efter igår. Jag har suttit och blockerat varenda annons på alla sidor jag regelbundet går in på. Tro inte att det räcker att blockera en gång, nej då, det kommer en ny...och en ny...och en ny, minst fem sex stycken innan det äntligen blir tomt. Åh så skönt det är. Helt vitt och stilla. Inget som blinkar, ingen som glor på en, bara en text att läsa.

Inga kommentarer: