tisdag 16 december 2008

Kossart Ipro

När jag var uppe i Sthlm på praktik för ett tag sen så lyckades jag första dagen att tappa min lurar i mammas trädgård och där låg dom i regnet hela dagen. Efter det blev dom aldrig riktigt sig själva igen. När jag senare fyllde år köpte min mamma ett par Kossart Ipro till mig,(högra bilden) en vidareutveckling på såna som min mamma och halva Sverige verkar ha,(vänstra bilden) och jag förstår dom för det är grymt bra ljud och dom är billiga. Eftersom så många har dom bör det ju också tyda på en viss kvalité. Men som vanligt har jag världens otur! Det börjar med att ena lurens skumgummihölje går sönder och sen går en annan skumgummidel sönder också. Jag ringer(eftersom butiken ligger i Sthlm) och ber att dom ska skicka nya delar och det ska dom fixa men det händer såklart inget. Nu när jag var uppe så tog jag med mig dom och gick och bytte hela lurarna istället. När jag sitter på tåger hem så plockar jag upp dom för att lyssna på musik ochjag behöver bara lyfta dom ur paketet så lossnar en plastbit och går i två delar. När jag sen kommer hem så ligger det ett kuvert här och i det ligger det två skumgummidelar till mig. Så nu har jag ett par nya lurar som är trasiga på ett annat sätt och ett par extra skumgummidelar som jag inte längre behöver. Vad är det här? Livet flyter så himla dåligt. Jag är otursförföljd. Livets jävlighet och Murphy skrattar mig i ansiktet hela tiden.

1 kommentar:

Wolfe sa...

Aaaww... illa! Jag tror det måste vara för att det är en ny version. V2 av produkter brukar oftast innebära att tillverkaren har snålat på grejerna för att tjäna mera deg. Koss Porta Pro är en bra lur, och rätt hållbar, så länge man inte sätter sig på dom. =)