tisdag 25 augusti 2009

Sömnbrist!

Jag har varit vaken hela natten, kunde inte sova, inte en sekund. Läste och läste och läste och väntade på att sömnen skulle komma men den ville inte infinna sig! Nu har jag kämpat hela dagen med att hålla mig vaken så att inte samma sak ska hända inatt igen, vilket hade varit fallet om jag hade sovit på dagen. För att vara extra säker på att somna dricker jag nu lite rödvin, det brukar funka! Ja jag vet att det inte är det bästa sömnmedlet men någon gång ibland dör man inte av!

Imorgon har jag ett gäng trista samtal att ringa. Bland annat CSN som det så klart aldrig räcker med att skicka in en ansökan via nätet till. Om man ändå alltid måste komplettera med diverse papper varför inte bara skita i att ha ansökningar via nätet helt? Det tar ju bara massa extra tid! Sen undrar jag varför jag tycker det är så fruktansvärt jobbigt att ringa viktiga samtal? Jag tycker det är så jobbigt att jag kan skjuta på det i flera dagar! När jag väl gör det så är det ju inte alls så jobbigt men bara tanken på det får mig att rysa lite smått och genast hitta på 100 andra saker att göra. Det här skapar en hel del självförvållade problem i mitt liv, jag vet det! Men jag kan inte hjälpa det, det är som någon slags fobi. Det är samma sak med brev, så fort dom har en plastruta på kuvertet så vill jag inte öppna dom. Nio gånger av tio är det bara skit och problem eller i alla fall sjukt tråkigt och ointressant. Tror kanske att allt det här har att göra med min inte allt för ljusa historia med myndigheter! Men imorgon ska jag! Ja jag ska, jag ska , jag ska...

Jag kan ringa...jag är inte rädd...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är precis lika dan! Fönsterpost öppnar jag av regel bara två ggr om året (jag skämtar inte!) de ger mig ända bara ångest. Jag kan ju inte direkt påstå att jag blivit bättre på att ringa jobbiga samtal sen jag kom till Spanien nu måste jag ju dessutom ta det på spanska... suck.

Dock slipper vi oftast telefonköer här - vilket verkar vara en svensk pest ingrodd i hela riket.

Lycka till med samtalet nu!

/R

Wolfe sa...

Haha! Jag har försökt låta bli att titta på min telefon i ett par veckor nu för att jag har samtal jag måste ringa, och jag har två fönsterkuvert här bredvid mig som har legat här i ett bra tag nu, oöppnade. Jag vet att det är rätt riktigt viktiga grejer, men ugh...... så ja, I'm feelin you.

egarcia sa...

Skönt att man inte är ensam! =)