lördag 1 augusti 2009

Bakis och tält, ingen bra kombo!

Lämnade dom andra i tältet och släpade mig upp till kutens för att få i mig kaffe. Jag sätter mig vid ett litet bord längst in för att få vara lite i fred med min huvudvärk. Trodde jag. Efter 5 minuter kommer två barnfamiljer och sätter sig precis bredvid. Alla andra bord på hela stället är lediga men dom sätter sig mer eller mindre i mitt knä och säger "vi sätter oss här, om det är ok att vi stör!" Jag säger "gör det ni men jag flyttar mig" och går och sätter mig i andra änden av rummet. Är det ok att vi stör! Nä det är fan inte ok, vad är det med barnfamiljer och deras förmåga att bara ta över hela sin omgivning!? Hur tänker man när man ser ett tomt rum med en enda person i och väljer att sätta sig precis där. Jag förstår mig inte på människor. Kan dom inte tänka? Har dom inget som helst vett i skallen? Överreagerar jag? Nä det gör jag inte! Hade jag haft ork och mobilbatteri så hade jag berättat om de andra barnfamiljer som jag träffat på under denna resa men det får bli när jag kommer hem istället!

6 kommentarer:

Wolfe sa...

Du skulle lassat upp dina fötter på deras bord, helst i deras mat/mackor/kaffe/whatever, å tagit en bild innan du gick därifrån! Det verkar som folks vett försvinner när dom får barn... Finns få saker som stör mig så mycket.

egarcia sa...

Ja, haha det skulle jag gjort, tyvärr var jag så bakis att jag antagligen inte hade klarat av att ta upp fötterna och kameran samtidigt utan att välta baklänges. ; )

Martin sa...

Som oss då tex? ;D

egarcia sa...

Nähhhheeeruuu Martin =)Jag visste nästan att det skulle komma men ni ska inte ta åt er av mina ramblings!! ;) Ivar är sweet, och ni också! Men det vet du redan! <3

Martin sa...

Jo, vi tog väl inte åt oss direkt.. Men det är faktiskt lite läskigt att inse att för andra så kanske vi är en "jobbig barnfamilj"...

egarcia sa...

Hehe, nä det tror jag inte, man är inte automatiskt en jobbig barnfamilj bara för att man har barn, man måste uppfylla några andra kriterier också. =)