söndag 15 februari 2009

Valentines och 3,5-årsdag...

Efter min Sex And The City lunch i fredags så slöt älsklingen upp och vi fortsatte dricka. Det slutade med att vi gick till systemet för att köpa mer vin, slöt upp med några vänner på Rover för att sen gå hem till en kille för att spela Rockband, det var första gången jag spelade det och det var skitskoj. Jag beslagtog mikrofonen som vanligt när det är sång inblandat och lyckades samtidigt hälla i mig hela min flaska vin jag köpt. Fan va vi knäckte på Breaking the girl med Red Hot. Vi var så grymt synkade att vi var tvungna att köra den flera gånger på raken. Jag fick 99% på sången, go me!

Igår gjorde jag och min fantastiska fästman massa mysiga saker. Först mysfrukost så klart och under min smörgås låg en biljett till Lalehs konsert på Lisebergshallen. JOY! Sen gick vi på Bollywoodutställningen på Världskulturmuseét. Där hände det massa grejer, när vi kom in stod ett Balkanband och spelade och när vi kom ut från utställningen stod nån och sjöng opera. Utställningen var jättefin och när man hade tittat på allt kunde man lägga sig i ett kuddhav på golvet och titta på dansscener ur olika Bollywoodfilmer. Vi somnade nästan.

Efter det impulsgick vi på bio pch såg The Wrestler. Superbra film, väldigt sorglig och gripande, det kom en tår vid ett par tillfällen.

Sen blev det middag på Flying Barrel där dom har mycket god vegetarisk mat tro det eller ej. Jag tror jag åt för tre. Med notan fick vi en ask med ett hjärta på som innehöll olika sorters godis i hjärtform. Gulligt! Jag var naturligtvis tvungen att sätta i mig dom med.

2 kommentarer:

Josefine sa...

herregud. jag gick in på deras hemsida och kollade menyn. den där vegetariska wallenbergaren lät dödligt god. måste dit.

egarcia sa...

Ja gört! =) Dom har Irländska kvällar med livemusik och sånt också upptäckte jag sist, det måste kollas upp...