söndag 22 februari 2009

Jävla skitungar...

Jag satt och jobbade framför datorn för ett tag sen när jag hoppade till av en rejäl smäll på fönsterrutan. Jag reser mig upp för att kolla vad som händer och ser att det är en stor snöboll. Jag tänkte först att det kanske var nån jag kände som ville nåt men insåg snabbt att då slänger man inte så hårt, dessutom hör jag massa skrik utanför. Jag öppnar fönstret för att kolla vad fan som händer och ser ett stort gäng ungar, killar, typ 10-12 år, jag vet inte så noga för jag hinner knappt blinka innan en kille tar i allt han förmår och slänger iväg en snöboll rakt mot mitt ansikte, jag lyckas snabbt som fan stänga fönstret så att jag inte fick den på mig men däremot lyckades den ändå ta sig in och ramlade ner på mina sladdar och min skrivare som tillfälligt stod under fönstret. Vad är det med folk? Och kom inte och säg att, ja men dom är ju bara barn osv för jag accepterar inte det. Visst att man var busig när man var liten men jag hade aldrig slängt en snöboll rakt i ansiktet på en främmande vuxen människa som dessutom står inne i sin lägenhet. Nån jävla måtta får det vara. Det här är bara en i raden av händelser som jag tycker är ett tecken på att det är nåt som är väldigt fel med den här världen. Det känns som att ju längre tiden går ju mer utvecklas folk mot att skita i andra människor. Det känns som folk har tappat respekten mot varandra. Totalt. Jag tycker det är obehagligt. Nu är inte en snöboll så jävla farligt, men det är inte det som är poängen. Poängen är att folk beter sig som idioter.

Inga kommentarer: