tisdag 17 februari 2009

Insomnia

Är inne i en period då jag inte kan sova...igen...
Idag kom jag inte ens upp till skolan för jag är så trött. Igår natt satt jag uppe och gjorde rent tangentbordet med tops, vad som helst för att slippa gå och lägga mig och vrida och vända. Inatt gick det inte mycket bättre.

Nu är frågan, ska jag stressa iväg till skolan för att vara med på de sista tre timmarna (kanske tre timmar, antagligen mindre eftersom vi nästan alltid får sluta tidigare) eller ska jag stanna hemma och vila och plugga till tentan på fredag? Fy fan jag bestämde mig nu medan jag skrev, jag stannar hemma, jag måste fan släppa min "duktighetsmani" det är massa folk i klassen som är borta då och då eller ganska ofta och dom klarar sig ju ändå. Jag är nästan ALDRIG borta. Så idag får jag det.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Usch. Sömnlöshet är något av det mest stressande som finns. Jag hade en lång period för några år sedan när jag inte kunde somna innan 5, 6-tiden på morgonen. låg kallsvettig och med hög puls och slängde mig fram och tillbaka. Hoppas att det löser sig snart! Lider verkligen med dig. Det förstör hela dagen när man går och oroar sig för hur det ska bli nästa natt. Klart du ska stanna hemma!

egarcia sa...

Det kommer och går det där med sömnlösheten, har varit bra ganska länge innan nu...det är verkligen vidrigt! Skönt att du och några till sa till mig att jag skulle stanna hemma för efter det hade jag inte nåt dåligt samvete alls =)