tisdag 18 december 2007

Operation utrensning!

Här städas det och rensas och slängs, så jävla skönt. Ut med all gammal skit. Allt är totalt kaos, sängen står i vardagsrummet, sovrummet är fullt med slipdamm, sopsäckar med kläder, skor och väskor som ska till Stadsmissionen eller Myrorna står överallt.

Jag har alltid varit en sån där som samlar på saker. Jag tänker alltid: Den kan man inte slänga, den kan vara bra att ha. Eller så tänker jag att jag ska göra något med ett par trasiga jeans eller en för stor tröja, göra om dom, göra en kjol av jeansen osv. Men det blir ju ALDRIG av! Nu har jag äntligen kommit till den punkten att jag tycker det ska bli skönt att slänga saker, skönt att få ett hem med lite space, ett lättstädat funktionellt hem och inte ett som känns som en blandning mellan ett hobbyrum och ett förråd. Okej nu tog jag kanske i, så hemskt är det inte här men jag är trött på det i alla fall.

Hur som helst så är jag stenhård mot mig själv denna gången, jag brukar försöka rensa och sen tycka att guuud, den här har jag ju inte sett på evigheter, den mååååste jag ju använda, men sen går det såklart ett år till och inte fan har man använt den där vad det nu var man hittade. Så nu är det ingen sentimentalitet här inte. Ut och bort!

Btw, fick inte den praktikplatsen jag ville ha. Nu vet jag inte hur det kommer bli men med min tur får jag ju såklart inte mitt andrahandsval heller utan får välja bland det sista som finns kvar som ingen och absolut inte jag vill ha. Ledsen.

1 kommentar:

j sa...

härligt med gammalt skit som man slänger!