fredag 14 december 2007

Förbannad 2

Kollade på Insider igår och är förbannad igen. Politiker som sitter på sina slöa rövar och plockar hem upp till 38.000 i månaden i 15 år efter att dom slutat i riksdagen. Nån på Insider ringde och pratade med dom och frågade om dom sökt något jobb och en av dom till och med skrattade och frågade:

"Hahaha, du menar att JAG skulle söka jobb?"

Eller:

"Varför skulle jag göra det, det är ju inte jag som har bestämt reglerna men nu är dom ju såhär, skulle du tacka nej till det?
Man är ju dum om man gör det!"

Va FAN!?? Hur i helvete kan dom med? Sitta och bestämma att vi andra (som lever i den riktiga världen) ska ta vilket jobb som helst från första dagen vi är arbetslösa, eller flytta till annan ort för att ta ett jobb trots att man har familj och vänner där man bor. Försämra a-kassan så att vi inte har någon trygghet längre och belägga arbetslösa med böter om dom inte gör exakt som dom blir tillsagda. Göra så att deltidsarbetande inte längre kan stämpla upp a-kassa under nån längre period fast att det i handeln t.ex knappt finns några heltidstjänster. Plus att vilka är det som oftast arbetar deltid? Jo kvinnor såklart!

Så sitter dom själva och har en så kallad inkomstgaranti och plockar ut en jävla massa pengar i åratal utan att göra något alls, och vem fan betalar det åt dom!? Vi såklart! Jävla as! Så fruktansvärt orättvist, jag blir så frustrerad och känner mig så maktlös. Hur tänker dom? Är dom bara gigantiska egon som går runt, jag tror det...

Men var glada arbetare! Ni kan ju alltid vinna titeln Sveriges bästa arbetare (bor jag i Sverige eller gamla Sovjet, hmm, svårt att avgöra) priset är en middag i riksdagshuset med Sven-Otto Litterin, tänk på det i svåra stunder och kämpa på. Man kanske till och med får ett fint diplom att sätta på väggen eller vad tror ni? Kanske en klapp på huvudet?

Inga kommentarer: