tisdag 29 maj 2007

Ganska bra dag idag...

Till en början dömde jag ut den här dagen som en trist och regning dag som jag tänkte spendera i soffan framför datorn men sen blev det ju riktigt bra, till och med solen tittade ju fram tillslut. Jag hade nästan glömt bort hur den såg ut igen, ett återkommande fenomen i det här landet.

Känner mig duktig också, har trots yrseln släpat mig ut och köpt en födelsedagspresent som jag egentligen inte hade råd med till älskligen och skickat tråkiga papper till några myndigheter *spottar och fräser*. Det var under denna promenad som jag upptäckte hur varmt det egentligen var så nu har jag spenderat sista timmen med att promenera runt slottsskogen med solen i ansiktet och Social Distortion i öronen.

Den bästa presenten fick jag ändå på vägen hem då jag hämtade ut min bok (Stieg Larssons senaste) som jag väntat på. Förövrigt vill jag passa på att ge en känga till Adlibris där jag förbeställde den i början av månaden. Betyder inte "att förbeställa" att man ska få den så fort den har kommit ut? Och säger inte dom att dom ska vara sååå mycket billigare än alla bokaffärer? Mycket snopen blev jag då min vän ringde redan innan helgen och hade köpt samma bok på konsum både billigare och innan jag ens hade fått en avi från posten. Bah!

Anyways, nu hoppas jag på en tur med motorcykeln och en fika i solen innan den försvinner igen, sen ska jag krypa ner med min bok och njuta.

Inga kommentarer: