måndag 14 maj 2007

Röntgen

Idag har jag röntgat huvudet, det var inte alls skoj, man mår mysko på kontrastvätska. Dom sprutar in den i armen och omedelbart känner man den i kroppen. Det blir jättevarmt och känns obehagligt, samtidigt måste man ligga absolut still medans man körs fram och tillbaka i ett rör med två klumpar som håller fast huvudet på varje sida.

Om du känner nåt annat av vätskan än värmen så måste du säga till säger sköterskan och försvinner in ett annat rum och stänger dörren.

Känner vaddå? Vad kan man känna annars? Och vad händer om man känner nåt annat? Och hur ska jag kunna säga till när den enda människan i närheten precis gick och stängde dörren efter sig? Blä, kan nån släppa ut mig, jag vill inte vara med längre.

Förövrigt var jag tvungen att ta ut ALLA piercingar, shit vad konstigt det känns! Har nog inte varit helt piercinglös sen...hmmm...nån gång i tidiga tonåren. Blev helt förvånad över hur min navel ser ut utan en stor döskalle hängandes i den.
Nåja, dom åker i igen allihop.

Inga kommentarer: