torsdag 24 maj 2007

Slang i näsan

Alltså, när jag startade den här bloggen var det inte meningen att det skulle bli ett ställe där jag skulle sitta och berätta om alla konstiga åkommor jag drabbats av på sistone och det kommer det inte bli heller, så fort jag blir frisk, om jag blir det nån gång. Men just nu är det lite för mycket sjukhus och liknande i mitt liv. Jag får snart packa en väska som jag kan ha liggandes uppe på Sahlgrenska, för jag är ju ändå där HELA tiden!

Idag måste jag bara klaga lite över det faktum att jag har en slang inkopplad i en dosa som sitter på ett bälte runt midjan. Slangen är sedan fasttejpad på kinden och näsan och går sedan in genom näsan och ner i min matstrupe. Den jävla slangen ska sitta där i 24 timmar och det är INTE trevligt att svälja. Eller andas! Eller äta! Dessutom får jag inte ligga still vilket är det enda jag vill göra, jag vill ju inte gå ut bland folk och vad ska jag göra hemma på mina 50 kvadratmeter om jag inte får vara stilla, moppa eller? Gå fram och tillbaka i vardagsrummet? Nä fy fan, har man en slang inne i kroppen tycker jag man borde få ligga i soffan.

Dessutom skulle jag på Mustasch spelningen ikväll och det missar jag ju nu. För och sammanfatta den här dan skulle man kunna säga BLÄ!

1 kommentar:

JuliaGusti sa...

Usch! Det låter verkligen jätteobehagligt. Hoppas du blir av med den snart...