onsdag 30 september 2009

PMS+motgångar=dåligt

Jobbiga jobbiga jävla dag! Det började med att jag skulle installera min nya trådlösa (trodde jag) skrivare. Efter ett långt tag har jag lyckats med att enbart packa upp den och ta bort alla blåa tejpbitar som satt överallt , både utanpå och inuti. Nu kommer det stora testet, får den plats i bokhyllan där jag tänkt ha den? Okej, jag konstaterar att den går in med nöd och näppe och lite tricks. Men såklart blev det en kort lycka för när jag har fått den på plats inser jag att elsladden ska in preeeciiis där en av brädorna som är bakdelen av bokhyllan är. Såklart att den skulle vara just där, vad trodde jag egentligen? Så nu får jag ha den med kortsidan inåt, och det ser ju konstigt ut att liksom ha den åt fel håll, dessutom sticker den ut. Skitsnyggt...verkligen. Men ok jag får leva med det så jag börjar med installationen som tar en evighet. Dessutom är alla förklaringar helt hopplösa så jag kör på känn som vanligt. Snart märker jag att det är något som är lurt och mycket riktigt när jag är färdig går det inte att skriva ut för det finns ingen kommunikation mellan datorn och skrivaren.

Vid det här laget är det eftermiddag och jag ska snart möta upp älsklingen ute på Hisingen för att gå på en loppis och innan det skulle jag hämta en byrå som jag köpte i helgen på en annan loppis. Fortfarande sur över skrivaren går jag ner i källaren och sliter fram en vagn att köra byrån med. Precis när jag ska kliva in på loppisen flyger något rätt in i mitt öga och fastnar där. Det vägrar försvinna och det gör ont, jag kan inte öppna ögat och det rinner. Det är samma öga som jag haft ett skärsår i och jag blir nervös. Så där står jag som en idiot på en lastkaj med en tom vagn och ett öga som rinner och gör ont och mascara på hela kinden och vet inte vad jag ska ta mig till. Till slut får jag bara helt enkelt gå in på loppisen och se om det finns en toalett att låna och det finns det. Halvt blind trevar jag in på toan och försöker skölja ögat utan nåt resultat. Precis då ringer älsklingen och undrar var jag är. STREEESS!!!!!
Till slut ger jag upp och går ut och frågar efter byrån fortfarande halvblind och hysteriskt blinkande. På samma sätt tar jag mig sen hem med en byrå efter mig. Väl hemma letar jag upp en liten flaska som jag kan använda för att hälla vatten rakt in i ögat men det hjälper inte. Till slut ser jag en liiiten svart grej som sitter på insidan av mitt övre ögonlock och blir tvungen att använda en tops för att få bort den. Äntligen!! Att en sån liten skitgrej kan göra så ont. Det är fortfarande irriterat i ögat men det känns bättre.

Vid det här laget har jag skitbråttom och är duktigt irriterad, går ner mot Linnégatan och tänker, fattas bara att sexan kommer precis nu och vad händer i samma sekund, jo den kommer åkandes. Såklart! Så det blir till att springa som en vettvilling. Flåsandes som en konditionslös kärring med KOL ringer jag älsklingen och frågar om jag ska gå av på frihamnen eller backaplan och eftersom han är närmare backaplan så bestämmer vi att mötas där även om vi ska till frihamnen. Precis när jag kliver av vid backaplan ringer han och säger att han är vid frihamnen i alla fall så det var bara att vända och åka tillbaka en station. Så...äntligen loppis! Kanske det kan bli nåt bra av det här till slut tänker jag och försöker bättra på mitt humör, för älsklingens skull om inte annat. Men se där. Loppisen var stängd! Ja så det var bara att åka hem igen. Ja på vägen hem smet vi in på Elgiganten för att fråga om min skrivare och fick konstaterat att jag inte alls kunde använda den som trådlös om jag inte hade en router. Men SÄG det när jag köper den då!!!!! Han räddade sig kvickt genom att ge mig sladden värd 200 spänn gratis. Ja så var det i alla fall. Rolig dag. Jätterolig! Meningsfull på nåt sätt. Eller inte!

1 kommentar:

Wolfe sa...

Uh-oh... damn. Det där lät som ett mindre helvete. Jag får fan ofta skit i ögat, iaf jämfört med dom flesta andra jag känner, vilket jag tycker är skumt för jag har fan långa ögonfransar som borde fånga upp allt skit! Men tydligen icke. Hatar när man blir helt handikappad sådär av nån liten skitgrej. Hur som helst tycker jag nu du förtjänar semester!