lördag 26 september 2009

Ett år kvar till 35!

Jaha så blev man ett år äldre, det är fan vad tiden går fort nu för tiden!! Firade i alla fall med frukost på Egg and Milk med fina C och efter en gemensam promenad in till stan så lämnade jag av henne på hennes (inte mitt längre) jobb. Efter det upptäckte jag att jag hade fått min slutlön från det jobbet och den var ju på mycket mer än vad jag hade väntat mig eftersom all framtida semesterersättning (som jag skulle fått senare, om jag hade fått vara kvar) kom på den här lönen. Så jag bestämde mig för att shoppa, oj vad jag har shoppat! Jag tyckte jag fick det, dels för att jag köpte fyllde år och dels för att jag blev ganska ledsen över saker som jag inte orkar ta upp här men man kan säga att det har att göra med varför jag hade dom där pengarna att spendera i första taget. Så jag tyckte att förtjänade några nästan ohämmade shoppingtimmar. Vid lunchdags var jag ju fortfarande kvar i stan så då åt jag med fina C igen och även min gamla arbetskompis L.

Efter det shoppade jag lite till och sen mötte jag upp min älskling och efter att vi lämnat alla påsar hemma gick vi ut och åt trerätters middag som var fantastiskt god. Kommer att bli en ny favoritrestaurang. Supermätta och lite småberusade vaggade vi ner och såg Flickan som lekte med elden. Imorgon ska jag dricka mig full på hemgjorda Mojitos med mina vänner och spela rockband.

Ja, så vad kan man säga, ett år till av mitt liv har gått och man lär sig nya saker hela tiden. Som att inte alla uppskattar ens värde till exempel. Att saker inte alltid är som man tror. Men man lär sig också vilka som är ens vänner, vilka som ställer upp och vilka som får en att må bra!

Och det är det viktigaste!

3 kommentarer:

Josefine sa...

Grattis i efterskott! Klart att du skulle shoppa för pengarna. Det hade jag också gjort. Och trist trist det där med människor som plötsligt inte är så bra längre. Har precis blivit av med en (nära) vän som jag haft i fem år. Man är inte så intressant när man är på smällen och inte kan hälla i sig öl längre. Tydligen. Jaja. Skit i de idioterna! Finns alltid bättre människor (men FY FAN vad besviken man blir). Egg n' milk.. där sa du nåt. Hmm. (hur ska jag övertala den bantande sambon?). Mojiton och tvspelandet lät också superbt!

Wolfe sa...

Ååh vafaan jag missade! Grattis din lille tott!! :)

egarcia sa...

Tack Miss Muffin, skönt att ha lite medhåll när man shoppar upp sina pengar ;)

Ja fan va besviken man blir och jag är så trött på att bli besviken på folk! Tråkigt med din vän! Det är svårt det där när man blir gravid tydligen, jag har också tappat kontakten med vänner som blivit gravida fast att jag inte velat. Fast egentligen inte när dom varit gravida utan när barnet kommit. I alla fall i början för då har ju nyblivna föräldrar oftast inte så mkt tid och ork och sen går tiden och det blir svårt att hitta tillbaks dit man var på nåt sätt...tråkigt! Fast man ska ju inte försvinna bara för att nån inte kan dricka öl längre! Kasst!

Angående egg n'milk, säg till mannen att han kan äta omeletten...utan brödet, så blir det som en atkinsdiet, bara protein! ;)

Wolfe: Tack tack =)