söndag 3 februari 2008

Längtar...

Fan vad jag längtar tillbaks till skolan, jag vill gå i skolan resten av mitt liv. det är ju fan så mycket roligare än att jobba! Speciellt när det känns som att jag kommer ha svårt att passa in på de flesta arbetsplatser. Det ska bli intressant nu med alla praktiker att få prova på olika arbetsplatser och se hur det är. Jag har ju haft fördelen att hittills i livet bara ha en chef förutom mig själv och han råkar vara den bästa chefen som finns. Och jag var en ganska bra chef jag med, i alla fall tyckte jag det och eftersom jag bara var chef över mig själv så är det den enda åsikten som räknas.

Men i övrigt så har jag väldigt svårt för det här med att nån annan bestämmer över mig 8 timmar om dagen. Vad jag ska ha på mig, när jag ska äta och hur länge, när jag får ta en paus, hur jag ska se ut. Och speciellt känslan av att vara bunden vid ett ställe mellan 8-17. Känna att man inte kan ringa ett samtal eller göra ett ärende. När alla grejer som man måste göra på dagtid som gäller ens privata liv blir ett jävla projekt att genomföra. Kanske blir det bättre när man är anställd på riktigt och om man har turen att ha en bra chef.

Annars kanske jag på allvar skulle överväga att starta eget igen, fast att det också är skitjobbigt.

Vissa kanske inte är gjorda för att ha en chef?

Inga kommentarer: