fredag 25 januari 2008

Skrivet för längesen men beskriver väldigt bra hur jag känner just nu.

Ibland undrar jag.
Hade det varit enklare om man inte var som jag.

Om jag kunde vara nöjd med mindre.
Det finns massa människor som verkar nöjda med
att gå till sitt jobb varje dag och jobba åt nån annan.
Gå med sina arbetspolare på after-work.
Åka på charterresor.
Åka till landet på sommaren.
Träffa nån man funkar okej ihop med.
Skaffa barn och köpa hus...eller bostadsrätt.
Villa, vovve, volvo och valium typ.
Okej jag vet, jag är fördomsfull när det gäller det här.
Men såna människor...får väl kalla dom svenssons.
Dom kan jag inte ens umgås med.
Jag vet inte vad jag ska säga efter fem minuter.
För dom verkar leva i en annan värld.
Och den världen är tråkig...i mina ögon.
Men...ibland önskar jag att jag också var sån.
Att jag tyckte att det räckte.
För det verkar mycket enklare.
Men jag vill ha så mycket mer.
Jag kan inte nöja mig.
Jag har levt i en annan värld sen evigheter tillbaks.
Med andra ideal.
Andra drömmar.
Andra sätt att se på världen.
Andra sätt att se på livet.
Andra sätt att ha roligt.
Och jag kan inte ta mig därifrån.
Och jag vill nog inte heller.

Även om det vore enklare.

1 kommentar:

Anonym sa...

äntligen kom jag in på din blogg har haft lite strul med det. vi måste ses snart och fika, saknar dig.