torsdag 7 februari 2008

Ynklig

Jag är superförkyld. Jag som inte varit förkyld på väldigt länge, vilket är ovanligt för mig men det har varit väldigt trevligt att slippa. Eftersom jag har hållit på med ett större projekt på praktiken som var tvunget att avslutas denna vecka fick jag släpa mig dit idag trots feber och svårigheter att svälja. Jag har med ren viljestyrka (och en del värktabletter) tagit mig igenom den här dagen.

Jag trodde jag skulle kunna fixa det relativt snabbt och gå hem lite tidigare men när ens hjärna vill en sak men kroppen känns som att den rör sig i sirap så går det inte så fort som man tänker sig. Dessutom har jag i min feberförvirring förlagt saker eller bara lyckats få med mig hälften av det jag behövt under hela dagen. Om det är någon dag man ska använda sig av uttrycket Det man inte har i huvudet får man ha i benen så var det idag. Jag lyckades i alla fall avsluta mitt projekt och dessutom blev det jävligt bra om man får säga så själv.

Nu tänker jag ligga i soffan och nysa och snörvla i några dagar.

Inga kommentarer: