söndag 25 november 2007

Min sista lediga dag på två veckor!!

Okej jag vet att jag skulle skriva om Personlig utveckling kursen men jag får återkomma till det. Jag hamnade nämligen i Trollhättan istället och hälsade på hos kärlekens syster med familj, mycket trevligt! Fast jag är ju ingen barnmänniska och framför allt är jag inte van vid barn så efter en kväll och en dag med barn som frågar saker hela tiden, busar, hoppar, brottas och skriker, gråter och låter så är jag helt slut. Tvärsomnade på tåget hem. Och då är dom ändå världens sötaste och bästa barn och det säger en hel del när det kommer från mig.

Sen bar det direkt av på tjejmiddag, det var supermysigt och min söta vän skickade med mig både soppa och citronpaj hem så nu har jag något att äta på jobbet imorgon också.

Vad är jag arg på då, för det vet ni att jag alltid är på nåt eller hur? Jo jag är arg på att FN satt i fyra dagar och dikuterade global warming och kom sedan fram till att det var människan som var orsaken till klimatförändringarna!!?? Men grattis och välkomna till klubben! Som om inte vi har vetat det redan i flera år, vi har bara väntat på att poletten skulle trilla ner hos er fjantar som sitter och bestämmer! FYRA dagar och det var det dom kom fram till?? Jag blir så trött. Dom sa också att om vi inte gör något radikalt (och då räcker det inte att byta till lågenergilampor) så kommer det i princip vara kört om 30 år. Med tanke på att det tog dom 4 dagar att komma på en sån uppenbar sak som alla andra vetat hur länge som helst så har jag inte nåt som helst hopp till att dom kommer hinna göra nåt vettigt inom 30 år. We are fucked!

By the way...med tanke på hur mycket det regnar i Götet nu så får vi nog fundera på att flytta härifrån när den riktiga klimatkrisen sätter igång. Känns som fel ställe att vara på på nåt sätt, bara en känsla...

Inga kommentarer: