måndag 2 mars 2009

Män som hatar kvinnor


Oj oj nu har jag sett TVÅ svenska filmer (Låt den rätte komma in och Män som hatar kvinnor) den senaste tiden som inte suger, dom är till och med riktigt bra. Och efter att ha läst Stieg Larssons böcker så hade man ju rätt höga förväntningar. Speciellt var det viktigt att Lisbeth blev rätt. Och det lyckades dom med. Jag vill se fortsättningen NUUUU! Jag är otålig, lika otålig som jag var när jag väntade på att nästa bok skulle komma ut.


Apropå böcker, fan va lång tid det tar för mig att läsa ut Shantaram, jag är så trött att jag max hinner med 5 sidor per kväll innan jag däckar. I den takten kommer den ju aldrig ta slut. Jag som har så många på rad som väntar.

Idag köpte jag "Den som inte tar bort luddet ska dö" med David Batra på bokrean. Den är skojig! Som arga lappen i bokform.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med! Båda filmerna var helt klart över förväntan vad gäller svensk film. Man kanske kan börja hoppas på att det är en nystart och att flera börjar ta efter!?