tisdag 17 mars 2009

I min obeslutsamhet över om jag ska ha en paus eller inte så snubblade jag på något som gjorde mig så förbannad att jag var tvungen att skriva det här.

Att dela ut kondomer är inte rätt lösning för att bekämpa aids, sade påven Benedictus XVI i dag, samtidigt som han var på väg till sitt första besök i Afrika som påve.

Att dela ut kondomer är inte rätt lösning för att bekämpa aids, sade påven Benedictus XVI på tisdagen när han var på väg till sitt första besök i Afrika sedan han tillträdde som den katolska kyrkans överhuvud.

- (Aids) är ett problem som inte kan lösas enbart med pengar, som man inte kan komma till rätta med genom distributionen av kondomer som till och med förvärrar problemet, sade påven.

Lösningen ligger enligt påven i "ett andligt och mänskligt uppvaknande" och "vänskap med dem som lider".

VAFAN betyder det där sista och hur ska det hjälpa?? Han och myndigheterna i Sydafrika (som uppmanar folket att dricka rödbetsjuice mot HIV) kan väl slå sina kloka huvuden ihop så har vi säkert en lösning på det här problemet snart!

2 kommentarer:

Josefine sa...

hahaha... förvärra problemet, vilken skämtare han är. nä just det. han menade det på riktigt. nu får jag lägga mig och gråta istället. vilken sex-amatör han är. kondom på när man knullar = ingen sjukdom. ska det vara så svårt att stoppa in i sitt galenhattprydda-huvud?

egarcia sa...

Ja man vet fan inte om man ska skratta eller gråta....

Galenhattprydda-huvud, hihi