torsdag 3 januari 2008

Glad och besviken och lite sliten!

Det har varit rätt mycket sen jag skrev sist, mest varit full känns det som. Avskedsfika dagen innan nyårsafton för en vän som ska åka utomlands slutade med massor med alkohol och rockbaren istället, det var mycket trevligt. Nyårsafton startade med andra ord i bakfyllans tecken (för min del startade den med att jag vaknade klockan fem på morgonen med kläderna på i soffan och undrade vad jag gjorde där men det är ju en annan sak)

Hursomhelst, på eftermiddagen tog vi oss ner för att se när dom sköt upp tusentals kronor i raketer nere vid hamnen och sen bar det av ut på Hisingen hem till några vänner, det var nog den bästa nyårsafton på länge och vi kom inte hem därifrån förrän nästa eftermiddag.

Efter det har jag bara varit ledig och läst böcker som jag sa att jag skulle. Idag måste jag dock ut i den hemska kalla världen och gå till banken och andra högst ointressanta ställen.
Jag fick nämligen för mig att jag var rik under mellandagarna vilket resulterade i att det nu inte finns täckning på kontot för alla räkningar. Men jag hade roligt i alla fall.

Uppdatering på praktikplatshistorien: Jag har nu fått reda på att jag inte fått den praktikplats som jag inte ville ha men som jag började vänja mig vid tanken att vara på heller, nu verkar det som jag hamnar på ett helt annat ställe igen som inte ens varit med på kartan innan. Nu vet jag inte alls hur jag ska välja i fortsättningen för att vara säker på att inte hamna i den här situationen igen. Känns inte bra.

Inga kommentarer: