torsdag 21 juni 2007

Hårdrock, ett handikapp!?

För ganska längesen fick jag denna bild skickad till mig via msn, nu står det om denna mycket irriterande (för det måste ju vara samma!) person i tidningen.

Jag tycker också att man borde få vara sig själv i större utsträckning än man får i vårat samhälle. Jag tycker att man borde få jobb även om man inte ser ut som "alla andra" Jag hade även gärna gått på konserter och festivaler dagarna i ända. Vem vill inte vara fri från arbete och andra förpliktelser och bara göra det man har lust med hela tiden? Men, om alla skulle göra så hade ju inte stackars Roger kunnat betala sin hyra. All heder till honom att han håller sitt intresse vid liv och inte ger upp men jag vill inte behöva ge upp mina drömmar för att jobba häcken av mig för att betala skatt så att han kan leva som han vill. Att arbetsförmedlingen sen går med på att skriva ett sånt intyg tycker jag är en förolämpning mot alla som faktiskt inte kan arbeta av riktiga skäl och ändå inte får någon hjälp.

Att hans papper från arbetsförmedlingen dessutom cirkulerat på nätet ett bra tag kan väl bara tyda på att han själv lagt ut det alternativt skickat det till folk han känner för att visa hur han har lyckats lura AF att betala halva hans lön, det visar ju bara att han är väl medveten om vad han håller på med och är säkerligen stolt coh nöjd med vad han har åstadkommit.

Nä Roger, du får nog allt ta och inse att du får ta ansvar för ditt eget liv och försörjning och pyssla med dina intressen på fritiden, det får alla vi andra göra!
Det enda som verkar bra med Roger är hans musiksmak!

2 kommentarer:

Wolfe sa...

Din handikappade jävel! =D

JuliaGusti sa...

Håller med. Hjälpen kommer sällan till de som verkligen behöver den.

Den fastnar hos Roger.