torsdag 29 oktober 2009

Hur man får tiden att gå när man är sjuk...

Är förkyld och uttråkad och stressad över att jag är förkyld för jag har inte tid och jag skulle egentligen ha jobbat imorgon! Skit skit skit!! I brist på annat kopierar jag den här lilla grejen nedan från en annan blogg och svarar på några frågor för att ha något att göra en stund.

Andhål: när jag låser in mig i badrummet, lägger mig i badkaret med skvaller/modetidningar och, när det finns hemma, ett glas vin.

Bil:
en folkabuss eller en duett

Citat:
"you think I wear all black 'cause I'm a fuckin' ray of sunshine" Såklart ^^

Dröm:
har många drömmar, det finns ju olika kategorier också. Jag drömmer om att vara fri och få resa omkring i världen och göra vad som faller mig in, tillsammans med min älskling såklart, jag vill inte vara fri från honom. Sen drömmer jag om en bättre och rättvisare värld för alla.

Egensinnighet:
envis.

Film:
ojoj, som att man skulle kunna välja en!? Pulp Fiction, Fight Club, Into The Wild, The Pianist, Purpurfärgen för att nämna några...

Gravsten:
det som känns bäst för dom som är kvar, jag kommer ju inte märka någon skillnad.

Horoskop:
eftersom jag inte tror på det så undrar jag ofta varför vågen faktiskt passar så bra med mina personlighetsdrag??

Idoler:
känns som något man hade mer när man var yngre, men visst finns det människor som jag tycker gör bra saker, inom musik och film eller för miljön och för världen. Men idoler...nä jag kommer inte på någon specifik som jag idoliserar.

Jobbdröm:
ett inspirerande och varierande jobb utan en chef med hyfsad lön och trevliga arbetskollegor. Jaja, ska man drömma kan man ligga bra slå på stort!

Kläder:
svart, fuskskinn, leggings, tunikor, tighta jeans...

Läser:
varje kväll innan jag somnar.

Musik:
rock i alla former, helst gammal rock. Det finns mycket annat som är bra också men rock kommer alltid först på min lista.

Nyttig:
inte så värst just nu men det ska bli ändring på det.

Organisation:
Djurens rätt.

Produkter:
kaffe, böcker, datorn, min kamera, kläder och smycken i mängder.

Queen:
Musikgruppen i så fall...

Reser:
vill resa mycket mer än jag gjort på sista tiden, vill vara borta länge också, gärna tre månader minst, och gärna Asien.

Stilikon:
har ingen.

Tidning:
skvaller/modetidningarna som jag läser i badkaret!

Undviker:
hmmm, svårt, det finns väl massor jag undviker och sen finns det mycket som jag borde undvika men inte gör...

Vill:
alldeles för mycket och är väldigt dålig på att folusera...

www.makenoiseforfreechoice.eu:
Absolut! Ingen ska bestämma över någon annans kropp!

Xtrvaganza: vackra böcker, kläder och smycken som jag egentligen inte behöver...

Yttrar: mig ofta och säger vad jag tycker rakt ut, ofta utan att tänka innan vilket kan vara lite jobbigt ibland.

Zoo: Borås zoo is the shit. Där brukar jag hänga genom staketet och klappa elefanter.

Årstid: sommaren, alltid sommar och värme är min dröm...

Äter: alldeles för mycket glass och choklad.

Önskar: att min familj och jag och min älskling ska vara friska och leva länge. Att Sverige låg på en varmare breddgrad, att jag vågade lite mer, att jag får bo i ett varmt land någon gång. Att jag får ett fast jobb någon jävla gång...the list goes on and on and on....

6 kommentarer:

Wolfe sa...

Kan man få lite förtydligande angående ditt andhål (låter för övrigt som en isvak med änder i)?
Menar du att du tar ett bad och läser, eller att du ligger fullt påklädd i ett tomt badkar och gottar dig åt att vara untouchable för omvärlden?

egarcia sa...

Ja precis, helt påklädd ligger jag i badet!! Nämen vafan jag är väl inte idiot heller, jag badar ju såklart!!!

Wolfe sa...

Kan väl inte jag veta heller! Du är ju lite speciell. ;)

Anonym sa...

Alltid kul att läsa att folk peppar på Djurens Rätt!

Vi har fina banners om du vill länka till oss också? :)
http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/djurens_ratt/stod_oss/banners

Benny, Djurens Rätt

egarcia sa...

Ja det ska jag lägga till såklart! Prenumererar ju på tidningen också så det är ju inte mer än rätt! =)

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack