lördag 24 oktober 2009

Dörrvakter!!

Idag var jag ute med min fina vän C. på Kellys, en av stamkrogarna jag brukar hänga på. När vi ska gå kommer jag ut först och ser att det är slagsmål utanför och tänker att det är två fulla grabbar som slåss men sen ser jag teleskopbatongen och inser att den ena är vakten. En tjej försöker gå emellan och skriker och gråter och vakten puttar på henne också och fortsätter aggressivt att attackera paret. Tjejen skriker att hon bara vill in och prata med sin bror som är inne på Kellys. Till slut tar vakten tag i killen och drar ner honom på marken, sätter handklovar på honom och trycker ner knät i ryggen på honom. Jag blir så jävla förbannad, speciellt eftersom jag helt utan anledning blivit illa behandlat av samma vakt vid ett tidigare tillfälle. Jag och flera andra människor går fram och ställer oss bredvid och säger till vakten att lugna sig och ifrågasätter vad han gör. Han skriker åt oss och försöker vifta undan oss och knuffar på mig för att jag ska backa. Killen ligger på marken och skriker att det gör ont och undrar vad han har gjort. En annan vakt ringer polisen och det gör en av människorna som står runt omkring också, av en helt annan anledning.

Efter ett tag tar vakten upp killen och tar honom till andra sidan gatan och sätter honom ner. Vi följer efter till vaktens förtret som försöker få oss alla att gå. Jag som dels har råkat ut för hans humör innan plus själv råkat ut för och sett flera vänner råka ut för vakters aggressivitet tidigare har inget som helst förtroende för dom och jag säger att jag tänker stanna för att se vad som händer och se så att allt går rätt till. Vakten blir skitsur förstås. C ber honom att berätta vad killen har gjort för att förtjäna behandlingen och får ett väldigt sarkastiskt svar att hon ska ta fram ett anteckningsblock.

Vid det här laget kommer polisen. TVÅ bilar!!? För EN kille i handbojar, kom igen!?? Polisen är i alla fall schyssta för jag och flera andra går fram och säger vad vi tycker och dom drar fram sina anteckningsblock (så vakten fick som han ville i alla fall) och tar våra uppgifter. Hoppas att allas protester och uppgifter i alla fall gjorde så att polisen inte fortsatte behandla killen som att han var kriminell.

Vad är det med vakter? Dessa stackars fjantar som inte kommit in på polisskolan och måste utöva den lilla lilla makt dom har i sitt liv på människor som vill gå ut och ha trevligt!? Visst det finns fulla jobbiga människor och det är säkert jobbigt att vara vakt många gånger men man ska fan inte vara vakt om man är så lättprovocerad att man så lättvindigt drar fram batongen och om en tjej går in emellan och killen står bakom och inte gör något då ska man som vakt backa. För det kunde ha varit över där.

Fy fan va arg jag blev. Och jag får nog aldrig komma in på Kellys igen. Men det får det vara värt!

3 kommentarer:

Wolfe sa...

Såna där vakter är små patetiska as som uppenbarligen har psykologiska besvär. Jag verkligen hatar dom. Har som tur var aldrig råkat ut för något så grovt (ännu?), och det är jag jävligt glad över för jävlar vad förbannad man lär bli, och ändå vara helt maktlös och inte kunna göra något åt saken. FY FAN!!!!

egarcia sa...

Ja det är sjukt frustrerande när man inte kan göra något. Själv har jag blivit utsläpad av en vakt i håret en gång och då hade jag inte gjort något alls. När han släppte mig hade han en stor tuss av mitt hår i handen och nästa dag hade jag blåmärken överallt. Den gången spelade min dåvarande pojkvän på festen och vi hade åkt ner ihop till Köpenhamn så jag var en gäst till dom som hade festen. Man vill ju inte ens tänka på hur andra blev behandlade då!

Anonym sa...

[B]NZBsRus.com[/B]
No More Laggin Downloads With NZB Downloads You Can Quickly Search Movies, Games, MP3 Albums, Software & Download Them @ Electric Speeds

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Usenet[/B][/URL]