onsdag 27 maj 2009

Religion

Jag och älsklingen har för tillfället 140 kanaler hemma, ändå finns det inget att titta på, fascinerande. Fast nu var det inte det jag skulle säga. Bland alla dom här kanalerna finns det en som heter God Channel som jag fastnade vid när jag zappade runt nyss. Det finns få saker som gör mig så irriterad som religion och all skit den ställer till med. När jag började titta hade dom något slags väckelsemöte i Brasilien där dom precis hade helat en ung tjej som hade varit helt döv på ena örat, dom visade upp hörapparaten som hon inte längre behövde och hon grät av lycka och alla tackade gud osv. Sen att hörapparater inte hjälper när man är HELT döv är ju en annan fråga...

Efter det satt en snubbe i en studio och pratade om alla mirakel som hade skett i Brasilien och hur god gud var och BLA BLA BLA....

Sen börjar han be, och sen får han tydligen kontakt med gud som börjar ge honom namn på folk som är sjuka och som sitter hemma framför tv:n och tittar på programmet.

There's someone watching....he's name is Chuck...he's been struggling with lung cancer...God is with you, he's healing you Chuck....there's someone else...severe migraine, it's amazing, God is just giving me names today...you're healed, no more migraines....there's a Cathy...she's suffering from fibromyalgia....you're healed Cathy, get up and be healed....

Ska man skratta eller gråta?? Kan dom inte ens bluffa ordentligt, med gråtande fattiga människor som reser sig ur rullstolar osv, nä nu slänger dom bara ut lite namn i tv och ingen kan kolla upp om det ens finns en Chuck med lungcancer. Tror folk verkligen på sånt här??? Stackars förledda människor!

2 kommentarer:

Wolfe sa...

140 kanaler?! GE HIT! Haha lustigt att du tar upp just God Channel.. när jag hade piratkort back in the day hade jag åxå den, och av någon anledning vart jag helt fascinerad, jag kunde sitta och titta i över en timme i streck med öppen mun. Det är lite som att åka tidsmaskin på något sätt, eller att teleportera sig till en annan värld.

Josefine sa...

åh god channel! låter som nåt som hade varit perfekt för mig att sitta och störa mig på.