fredag 29 maj 2009

Ibland HATAR jag verkligen människor...

....eller rätt ofta faktiskt om jag ska vara helt ärlig....

Just nu är jag så arg att jag vill slå sönder något, behöver verkligen få ut mina aggressioner på något. Jag får väl ta historien från början och hoppas på att det känns bättre när jag skrivit ner den.

Häromdagen stod jag i kö på Cubus, jag lyssnade, som jag alltid gör, på musik i lurar. Helt plötsligt kommer en man och ställer sig framför mig och resten av kön som var bakom mig. Jag fattar ingenting så jag tar ut en lur och frågar undrande vad han gör, Undrande, inte otrevligt! Direkt börjar han skrika mig i ansiktet. Han ställer sig så nära mig som man kan utan att nudda mig.

- VADDÅÅÅ VAD GÖR JAG!! VAFAN VILL DU?

- Ja jag undrade bara vad du gjorde eftersom du ställde dig framför mig i kön. Det är väl inget konstigt med det?

Mer ohörbart skrik och massa spott i ansiktet....nånstans i skrikandet säger damen framför idioten att han hade stått där innan och idioten skriker JAG SAAA JU DET NÄR JAG KOM TILLBAKS!!!!!

- Jag hörde inte det då för jag hade musik i öronen.

-MEN DÅ SKA DU FAAAN INTE HA MUSIK PÅ NÄR DU PRATAR MED FOOLK!!!

- Ja fast nu pratade jag ju inte med dig, jag stod här och lyssnade på musik och du började tydligen prata med mig.

Mer skrik och spott. Till slut får jag nog och säger till honom att hålla käften.

-DUUUU...DUUU SKA INTE SÄGA TILL MIG ATT HÅLLA KÄFTEN!!! DU SKA HÅLLA KÄFTEN, DIN MAMMA OCH PAPPA SKA SÄGA TILL DIG OCH HÅLLA KÄFTEN!!!!

-Prata inte om mina föräldrar, prata inte mer med mig!

Under tiden det här pågår är det INGEN som säger nåt, ingen! Inte ens personalen säger till honom att lugna ner sig. Det hade jag gjort om det hade varit i butiken jag jobbar i. Den enda som säger nåt är damen före idioten i kön och det hon säger är att det är väl inget dagis här eller?

Idioten blir framropad till nästa kassa för att expediten där blir ledig och han går dit. Väl där står han och ögnar mig upp och ner, upp och ner med en blick som skulle ha dödat mig om det var möjligt. Jag undrar vafan han glor på och vad han vill och han börjar skrika osammanhängande hatiska saker igen och damen framför i kön vänder sig om till MIG och säger men sluta nu! Till MIG! Hon säger till MIG att JAG ska sluta!

Jag blir om möjligt ännu mer förbannd och börjar skälla ut henne också, undrar varför hon säger till mig när jag precis blivit utskälld för att ha frågat en helt normal fråga som vem som helst skulle undrat om någon ställer sig före i kön.

- Ja men du är ju den vettiga här...

- Jaha så för att jag är vettig så har jag inte rätt att bli förbannad eller säga ifrån när någon beter sig illa mot mig??

Ja sen var det över för sen var jag framme vid kassan....och inte ens då sa kassörskan någonting till mig. Inte ett ursäkta eller någonting. Det var som att det inte hänt. Mitt framför näsan på henne.

Ja så det var ju en trevlig dag.

Nu när jag redan mår skit idag och precis började känna mig liiite bättre efter lite sol och en glass så går jag in på 7 eleven på vägen hem, står i kö och vad tror ni händer!??
Jo en snubbe går bara rätt fram till kassan när det är min tur och beställer.

Jag säger jaha hur hamnade du där helt plötsligt?

- Ja är man inte med så....

-Du menar att om du inte ställer dig i kö så...

- Ska du börja grina för det nu??

- Grina?? nä men jag tycker du är jävligt otrevlig och du tränger dig och då säger jag det.

- Ja jag har aldrig lärt mig det här men du verkar ju väldigt duktig på det här med att köa, väluppfostrad och så... (dryper sarkasm)

Tjejen bakom säger då är väl jag också duktig då för du gick ju före mig med...medan han går ut ur butiken.

Sådärja, tack för att det lilla jag mådde bättre försvann snabbare än han stoppade in den snusen han trängde sig före för att köpa.

Sen ser jag honom stå med en brud och en barnvagn, stackars tjej. Stackars barn....

Så för att sammanfatta, dom här två idioterna plus han som trakasserade mig när jag skulle hem från krogen härom veckan får mig att inte ha så mycket till övers för människor just nu. Och i synnerhet inte för män. Jag har inte heller något till övers för folk som bara står och tittar på när någon blir illa behandlad eller råkar ut för något. Man kan ju absolut inte räkna med att någon skulle ingripa om det verkligen hände något.

När jag är arg så är det bästa botemedlet jag vet att sätta på ashög musik men jag kan inte ens göra det för vi har köpt nytt högtalarsystem och just nu är bara 2 toppar inkopplade.

Yey for today!

2 kommentarer:

Wolfe sa...

Ugh.. skippa tazern och skaffa en AK5 istället.

egarcia sa...

Aaaah, fan en sån har jag längtat efter många gånger...