söndag 26 augusti 2007

Tuff vecka

Har inte orkat skriva så mycket för jag har varit så trött den här veckan. Det har varit så mycket nya människor att prata med i skolan och så mycket information och nya intryck varje dag. Tre gånger har jag däckat på soffan på eftermiddagen, det händer nästan aldrig mig, bara när jag är riktigt utmattad. Hursomhelst så har det varit roligt också och jag har lärt känna några som jag tycker verkar vara trevliga människor. Överlag verkar det vara en väldigt bra klass och roliga lärare. Men vi får väl se när nyhetens behag har lagt sig.

Annars då...jo jag har läst ut "Ett öga rött" och vet inte riktigt vad jag ska tycka! Jovisst den var bra, jag blev aldrig uttråkad och det är kul att den är skriven på invandrarsvenska men jag förstår inte riktigt hypen som har varit kring den för SÅ bra var den inte. Ny påbörjad bok är Da Vinci koden, ja jag vet att jag är hopplöst efter och att man skulle läst den för längesen men bättre sent än aldrig.

Idag såg jag också senaste Harry Potter filmen. Jag undrar, vilken tid på dagen, alternativt vilken dag i veckan ska man gå på bio för att slippa små idioter som inte kan hålla käften och som inte fattar att chips inte säljs på biograferna för att det LÅTER så förbannat mycket när man sitter och prasslar??!! Det är ju därför popcorn och sånt säljs i pappkartonger. Idag hade vi dessutom ett gäng tonårsbrudar som satt och skrattade och pratade högt en bra bit in i filmen tills jag fick nog och skrek åt dom att hålla käft, efter det blev det i alla fall lite bättre. Jag är så trött på att pröjsa 100 spänn för att sitta och lyssna på massa människor som sitter och tjattrar. Filmen var sådär, lite much to do about nothing, en massa uppbyggnad som inte ledde till nåt. Men alltid trevligt med äventyrsfilmer och lite magi. Den får tre av fem möjliga av mig i alla fall.

Sen har jag piercat mig också, känns bra, har saknat en del av mina piercingar som jag tog ut för ett tag sen så nu har jag en ny sort istället. =)

Ja det var väl det....

2 kommentarer:

JuliaGusti sa...

Åh! Måste se dina nya piercingar :) Spännande...

JuliaGusti sa...

Singular alltså... "Piercing".