onsdag 15 augusti 2007

Bokrecension

Nu har jag till slut läst ut en bok som jag hållt på med i flera månader, anledningen till att det tagit så extremt lång tid är för att det nog var en av de tråkigaste, mest meningslösa böcker jag har läst. Den heter En annan tid, ett annat liv, skriven av Leif GV Persson, ni vet han flummiga snubben som brukade kommentera i efterlyst förr. Den har fått pris för bästa svenska kriminalroman 2003 och massor med bra recensioner. Jag förstår inte ens att jag orkade läsa ut den! Jag minns inte sist jag var så ointresserad av att veta hur det slutar i en deckare. Karaktärerna i boken nämndes bara vid efternamn och man fick knappt veta något om deras privatliv vilket gjorde dom svåra att hålla reda på och totalt opersonliga och ointressanta. När man till slut fick reda på vem som hade mördat så var motivet helt otydligt och fjantigt och ingenting kunde dom göra åt det heller. När jag tänker tillbaka så är det flera delar av boken som jag inte förstår varför han skrev för dom ledde ingenstans. Jag förstår inte hur den kunde få pris!? Aldrig mer att jag läser en bok av honom.

2 kommentarer:

Wolfe sa...

Haha! Jag har den boken.. jag älskar G.W (enbart grundat på hans framträdanden i tv) så jag köpte boken.. jag läste typ 15 sidor eller nåt, för ett år sen. Sen dess har jag inte ens öppnat den. Fast jag trodde det berodde på min oförmåga att läsa böcker...

egarcia sa...

Nä jag lovar att det inte berodde på dig! Jävla skitbok!