måndag 2 juli 2007

Jävla rasister

Stod precis på banken i ett av mina ärenden inför resan. Bakom mig i kön till insättningsautomaten står två män som var otåliga och irriterade. Plötsligt säger den äldre.

-Fan det är ju bara utlänningar härinne! Politiska flyktingar eller hur, ekonomiska lycksökare är dom allihop, jävla pack!

Fyfan va arg jag blev, i vanliga fall brukar jag komma på vad jag vill säga där och då men nu blev jag helt paff och gav honom bara en ond blick. Jag är ju själv rätt mörk och inte helsvensk, det kändes nästan som att det var meningen att jag skulle höra det och jag tog faktiskt åt mig vilket kändes ovant. Tyckte dessutom att kommentaren blev extra korkad sagt just inne på en bank, precis som att flyktingarna bara gick till banken och hämtade pengar när dom kommer hit, som att det var så det funkade.

Det är inte ofta man hör folk säga rasistiska kommentarer så där rätt ut, jag blev faktiskt lite chockad.

1 kommentar:

Wolfe sa...

Det är såna lägen man har en högerhand till som man kan knyta hårt och försiktigt, i hög hastighet, anlägga mot personens haka eller näsa. =)