fredag 5 september 2008

Feber och skit

Vilken jävla vecka. Har haft en kurs där läraren fick för sig att vi skulle göra en stor uppgift varje dag, 3 redovisningar inför klassen på 2 veckors kurs och flera skriftliga arbeten att lämna in. Hon hade t.o.m planerat in så mycket att hon hade dubbelplanerat så hon var tvungen att ta bort en föreläsning. Kan man inte få göra lite färre men bra arbeten istället för många som man inte hinner lägga ner tillräckligt mycket tid på? Sen var det inga problem när andra var sjuka men när jag är sjuk och har släpat mig till skolan ändå varje dag och måste packa och planera för att vara borta i 7 veckor plus jobba hela helgen och sen åka till Stockholm direkt efter jobbet på söndag då var det dåligt att jag skulle vara borta från skolan i 3 timmar för det skulle jag ha tänkt på det tidigare! Tänkt på vad? Att bli sjuk? Eller packa ner alla mina saker långt innan jag ska åka så att jag inte har något att ha på mig den sista veckan? Jag fyller faktiskt 33 om några veckor och känner mig lite förbi att lärare ska tala om för mig hur jag ska planera/leva mitt liv. Vi har för fan inte ens närvaroplikt!

Inga kommentarer: