onsdag 24 september 2008

Födelsedag

New York var grymt skoj och bra på alla sätt, vi shoppade och traskade omkring tills vi stupade, så var vi på bluesklubb några gånger och på Comedy Cellar och allt var skitbra helt enkelt. I vanliga fall kan jag tröttna på semester i en storstad efter en vecka ungefär men i N.Y var det alldeles för kort, det finns så mycket att göra i den stan så man hann ju bara med en microskopisk del. Jag måste helt klart tillbaks!

Idag fyller jag år. Inget speciellt med det, det är bara ett år mer som har gått och ett år mindre tills jag blir 35, usch. Men det jag funderat över idag är hur annorlunda det är att fylla år nu om man jämför med när man var yngre, då var det en stor grej, något man såg fram emot. Man fick presenter, folk sjöng o.s.v. Nu vaknar man, går till jobbet och sitter i möten. Nu är ju jag hemma i Stockholm på praktik i några veckor så jag fick i och för sig tårta och present av mamma när jag kom hem från jobbet men det är ändå en markant skillnad. Nu känner man sig så...vuxen. Ja det är väl det jag vill komma fram till helt enkelt, allt känns så vuxet. Och vuxet är tråkigt. Men det var en väldigt god tårta.

Inga kommentarer: