torsdag 26 juni 2008

Deprimerande

Vaknar, sätter mig med en kopp kaffe och tänker att jag ska läsa lite nyheter. Men det var en dålig idé, jag vet ju att jag bara blir deprimerad. För att nämna några trevliga saker som hänt sen jag kollade sist.

Europaparlamentets utskott för kultur och utbildning har röstat för ett initiativebetänkande om att registrera och kontrollera bloggare. (Nu kommer nästa grej, och vad menar dom med att om det finns namn och bild på bloggaren? ska dom tvinga en till det eller?)

En burmesisk tidningsutgivare har gripits och hans tidning stängts sedan han hjälpt till att begrava offer efter cyklonen Nargis. (Ja död åt honom, skäms!)

En tredjedel av USA:s befolkning är rasister. (inte för att jag blir förvånad)

En isbjörn lyckades lyckades simma hela vägen från Grönland till Island. Men när den kom i land sköts den. (varför?? Bara....varför liksom?)

Likheterna mellan människan och orangutangen är stora. Men nu hotas djuren av utrotning. (Gissa vems fel det är)

Ja det var väl trevligt...

1 kommentar:

Wolfe sa...

Registrera bloggare? ...whoa, den där var inte ens jag beredd på! Visst, det lär ju redan pågå sedan länge, men att göra det till en vedertagen fortlöpande process på uppdrag av staten är ju... ja... fan känns som Jamaica inte är långt bort nog... jag får dra till månen eller nåt istället.