fredag 14 september 2007

Fan vad det händer grejer, hinner ju inte med...

Okej, mamma var på besök helgen som var och det var supermysigt! Vi drack vin och pratade och var och shoppade loss åt mamsen på jobbet. På fredagen satt vi och åt på en uteservering när en liten svart-vit katt kom gåendes och uppenbart letade efter mat på ett desperat sätt. Den hade också en ganska kraftig ögoninfektion. Vi kunde bara inte lämna den åt sitt öde så vi tog hem den till mig. Nu har jag varit hos veterinären och kollat den och det är en liten hane på ca 1 år och han hade kattsnuva stackarn så det var allt tur att vi räddade honom. Har satt ut en annons och ska sätta upp lappar i området så fort jag bara hinner, även om veterinären tror att det kommer bli svårt att hitta ägaren med tanke på att den inte var märkt på något sätt. Han får gärna bo här så länge men i längden vet jag inte om det är den bästa lösningen för honom, jag har gärna katt och har redan fäst mig alldeles för mycket för den lille charmören men det är ju inte så utekattvänligt här och han verkar van att få vara både inne och ute.

Detta har upptagit stor del av min tid och mina tankar denna veckan.
Samtidigt som jag är glad att jag tagit hand om den (såklart) så har jag nu ett svårt beslut att ta.

Veckan i övrigt har gått så snabbt att jag knappt hunnit med. Skola hela dagarna och after school öl på onsdag och middag och mer öl med skolan på torsdagen och pluggning på fik idag med några från klassen. Pust! Det är jättekul med en sån rolig klass som hittar på massa grejer men fan, jag är helt slut, känns som jag knappt sett min älskling eller mitt hem på hur länge som helst. Nu ska jag dessutom jobba hela helgen och sen börjar allt om igen.

Nu ska jag ut och fika först med en vän och sen med en till efter det så jag hinner inte skriva mer, ingen rast, ingen ro...

1 kommentar:

Anonym sa...

afterschool öl lät gott!