söndag 11 april 2010

Mysdag!

Jag har haft en superdag. Först en kaffe på muren vid hagabion med vänner, sen i väntan på nästa vän vankade jag lite av och an på Linnégatan och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på tills jag såg ett tomt bord mitt i solen på en uteservering, det var som att det stod mitt namn på det. Jag slog mig ner med min tidning och beställde ett glas vin. Ja man får det första riktiga vårdagen! Där satt jag och väntade på K och under tiden kom det, av en slump, förbi flera vänner som stannade och småpratade lite. När K kom gick vi och köpte varsin Falafel och promenerade sen upp till Slottis en sväng, där hängde vi ut på en bänk ett tag och sen promenerade vi till Järntorget och drack en kaffe. Det var en sån där dag då man bara glider med och det som händer händer...jag gillar det...och jag ÄLSKAR att solen är här till slut. En jättebra dag helt enkelt. MYS!

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh, det låter härligt! Vi har sol häruppe i tjottahejti också nu, men det är ändå inte samma sak. Jag skulle ge rätt mycket för att få vistas i Göteborg hela våren! Kram

egarcia sa...

Ja jag förstår det med tanke på bilderna på din blogg! =/ Du får komma snart! Kram