söndag 21 mars 2010

Road trip!

Sitter i bilen på väg till Norge nu för och hämta vår valp! Både jag och kärleken är så nervösa och spända att vi knappt sovit någonting i natt. Vad har vi gett oss in på liksom!? Jag som är den minst strukturerade människa jag känner med noll planeringsförmåga och extrem tidsoptimism. Nu måste jag inte bara planera för mig själv utan för en liten hund också. Fast och andra sidan kanske det är precis vad jag behöver! När folk får barn så blir dom ju tvingade att planera bättre och bli mer effektiva.

Fast mest nervös är jag för själva uppfostran av valpen. Att jag ska göra fel så att han blir rädd eller nervös eller blir jobbig och olydig och biter sönder allt eller hoppar upp på folk. Det är så mycket att tänka på, vad man ska och inte ska göra. Hur man ska vara när man gör sakerna, vad för känslostämning man är i och vilka signaler man skickar ut.

Kanske i och för sig också är precis vad jag behöver, för mitt ganska kassa tålamod och min ibland korta stubin.

Ja jag bestämmer helt enkelt att den här hunden kommer bli den som hjälper mig att bli en mer strukturerad, mindre stressad och mer tålmodig människa.
Så.

Men jag är i alla fall livrädd för att göra fel.

4 kommentarer:

Helena sa...

Så himla roligt med en valp! Det kommer gå skitbra!! Jag måste få se honom medan han fortfarande är sådär liten och oemotståndlig :) Kram

egarcia sa...

ja, klart du ska, kommer du hem på påsklovet eller?

kram

Helena sa...

Jepp, jag kommer nu på fredag, 26 mars :)

egarcia sa...

Gött, då får du höra av dig så kanske vi kan ses! =)