söndag 17 januari 2010

Examen

Idag bar det av till Sundsvall och tillbaks för examensredovisning. Kändes helt meningslöst. Presentera sitt arbete i 5 minuter, sen få omedelbar feedback i knappt 10 minuter, sen lyssna på alla andras presentationer och feedback. Visst, man kan lära sig mycket genom att se andras arbeten och lyssna på deras feedback men jag hade hellre skickat upp grejerna och fått en genomtänkt, utförlig skriftlig feedback på mitt arbete bara. Det är ju vitt skilda erfarenhetsnivåer på alla i kursen och det är ju inte så givande för någon som redan jobbar med det litegrann att sitta och lyssna på feedback till folk som är nybörjare. Och så jävla kul är det inte att åka hela vägen till Sundsvall och tillbaks för den saken. En i klassen hade en resa på 48 timmar fram och tillbaks. kul.

Så... det var dagens gnäll. Nu är jag hos pappa och vi har ätit gott och druckit vin och kollat på Léon och Nikita på raken (tv4 film lyckades för en gångs skull) Nu sitter jag i sängen och slösurfar på min nya dator. Jag är så glad i den, känner mig som ett barn som har fått en ny leksak. Nu kan jag gå hemifrån och sitta och jobba någon annanstans. Och jag kan titta på film på tåget, och jag kan sitta och slösurfa i sängen. Så jävla grymt. *tar ett litet glädjeskutt i min ensamhet*

Inga kommentarer: